lørdag 3. mars 2012

Ferdig til Harley sesongen starter :)

Jammen ble ikke gammla ferdig med  genseren til årets sykkelsesong  gitt!

Det sier gammla seg godt fornøyd med .
 Fornøyd ble han vist han som fikk den å !
Han har fått navent sitt på baksiden også :)
 Diagramet til Logoen har jeg funnet HER
Genseren er strikket i dobbelt Dalia garn, 
Og  brukt en oppskrift til en annen genser  jeg hadde . Str L

 Litt  rester ble det også  så da fikk  jeg laget til en lue  også , den er strikket frem og tilbake siden jeg fortsatt ikke har lært meg maskesting , så er den sydd sammen etterpå .
Logoen er litt modifisert for å  passe  til lua .
Ganske kul  synes jeg ! Linker lua til Pinnekrokens utfordring Garnslanking



Har også  fått tid til å prøve det nye garnet mitt  og laget disse  hærlig halsene  . Oppskriften er fra Viking design .
Har vist lovet matchende pulsvarmere til de , så mulig det blir helgens prosjekt !
Ha en kreativ helg alle sammen !

10 kommentarer:

ladybug sa...

Så deilig å få slanket restene med en gang ;-)

Lykke til med bidraget ditt i utfordringen vår.

-Pinnekroken-

Villblomsten sa...

Wow - kjempetøff !!!
Har du laget oppskriften selv ?

Trollkjerringa1 sa...

Takk for tipset Villblomsten :)
Diagrammet til genseren finner du link til i innlegget . Men du skal få det her også
http://www.jessica-tromp.nl/knittingpatterns_breipatronen/knitting_pattern_for_men_with_stitches_2.htm

Grethe Strikkedilla sa...

Hei hei :)
Takk for at du deler mønsteret :) Nå skal jeg strikke to HD-gensere til et vennepar :)

Flott blogg du har!!!

Anonym sa...

Hei, jeg prøver å få opp den oppskriften på harley davidson genseren men det går ikke. Skulle gjerne ha strikket den men får ikke opp noe bildet eller noe ting.

christina phillips

Trollkjerringa1 sa...

Hei Christina , jeg har vært inne å sjekket linken og den fungerer ikke lengere , jeg får heller ikke opp bildene lengere desverre . Men jeg har send en mail til Jessica , så får vi vente å se hva som skjer .Beklager for at det tok lang tid før du fikk svar, hektisk med sommer og ferie :D

Siw Lerstad sa...

Hei!

Kjæresten min likte HD genseren veldig godt, så godt at jeg har lyst til å strikke den til han. Jeg ser at linken til diagrammet er borte. Er det noen sjans for at du har skrevet det ut, og og at jeg eventuellt kunne få kjøpt en kopi ?

Mvh Siw

siw.ilh@getmail@no

Trollkjerringa1 sa...

Dumt med den linken som ble borte ja :( Mange som spørr etter den .
Fant et bilde med et tydelig rute mønster i en blogg kanskje det går å bruke om en printer ut bilde :D
http://3.bp.blogspot.com/-09E-FAU43uA/T0DY_0AkGJI/AAAAAAAABwQ/393XGNyDICQ/s1600/Harley-Davidson+logo+%2528small%2529+001.jpg
Håper det er til hjelp for Harley glade strikkere :D

Siw Lerstad sa...

Tusen takk skal du ha! Tror nok jeg kan bruke det rutemønsteret til å lage maskesting med. Må bare noen små endringer til. Så nå er det bare å sette i gang ;-)

Takk igjen, Siw

Unknown sa...

Noen som har en strikke oppskrift på Harley Davidson lue?