mandag 26. mars 2012

Svampebob veska

Tenkte jeg skulle dele beskrivelsen av hvordan Svampe bob veska ble til .

Det er ingen oppskrift bare en beskrivelse av hvordan jeg gjorde det .

Svampebob veska
heklekrok nr 5 dobbelt garn
La opp 30 luftmasker og heklet 30 halvstaver snudde og lagde 30 halv staver over to luftmaker ut og 3 halvstaver i enden på de 30 halvst så heklet jeg rundt og 4 halvst i den andre enden . Så er det bare halvstaver oppover
har laget 7 omg brunt ,  en rest med bommullsgarn jeg hadde gikk nesten med 100g heklekrok nr 5 dobbelt garn , resten er thea garn fra europris 2 nøster hvitt og 4 gult
5 omg hvitt og 22 om gult .
Håndtaket er 7 halvstaver bredt og sånn passe langt Har sydd det litt ned i veska .
Slipset ble til litt sånn av seg selv 7 halvstaver og minket 2 halvst 2 ganger neste omg økte jeg to i hver ende 2 ganger tror jeg , så fellte jeg i hver ende når jeg syntes det var langt nok slik det ble spiss .
De hvite i øyet la jeg opp 6 luftmasker og hekklet halvstaver rundt 3 omg . de blå 4 luft m og en omg . nesen også 4 luftmasker og halvstaver ca 9 rundt ca 7 omg .

Munn og tenner er brodert på med svart .

1 kommentar:

Anna Therese sa...

wow :) Kjempe tøff veske da :)